måndag 22 april 2013

Våga lära känna dig själv - då vågar du vad som helst....

...stod det som "dagens kloka ord" hos Kaela.
Jag tror det är sant....

Och jag har förstått att jag är en person som folk tror sig ha rätten att bete sig illa mot.
Men om jag bortser från gunnar så är det länge sedan någon annan (ny) människa som kommit in i mitt liv trott att de kunnat ha den rätten...

Vad var det för gamla mönster som jag drogs in i när det gällde den här människan som betett sig illa den här gången?
Hur som helst så förstår jag så här efteråt att hon har tendenser till att mobba andra - när jag kommer ihåg olika saker hon gjort - och tendenser att kunna dra med sig andra (kanske mer omogna människor) så de hänger med på det hela (utan att de fattar vad de gör?).

Jag måste titta på mig själv - ändå - för att inte "öppna" upp för andra att kunna göra så här mot mig - samtidigt som jag undrar om det ändå förutom min egenlärdom finns en mening med det hela
och det är inte jag som är den som ska lära mig mest ?


Mitt beslut börjar ta form så jag kan slappna av....och min själ har verkligen lutat sig mot Gud

Idag är det måndag - vi tar det först ...!





Inga kommentarer: