fredag 5 april 2013

Som det står i presentationen av bloggen...

...jag skriver mig in i en friare och mer hoppfull tillvaro.
Vill du läsa om hur jag hade det när bloggen startade (Augusti 2011) så får du läsa från start.
Jag började inte "blogga" förr än 2½ år efter min första upptäckt av gunnar - så det är ändå en bit in i mitt arbete med mig själv men ändå så tilltrasslat.

Idag har jag kommit fram till en friare och mer hoppfull tillvaro och jag känner mig mer nöjd med tillvaron. Rädslan är borta och jag har fått en mer tillfredsställande relation till mig själv - och till Gud. Och även om känslorna i bland kan slänga sig över mig och försöka dra ner mig igen så klarar jag av dem mycket lättare och fortare idag.
Och jag har nyligen kommit ut i ljuset - från att ha befunnit mig i ett mörker och trevat mig fram.

Men jag tänker fortsättningsvis - liksom jag gjorde tidigare - skriva om det som jag känner i dag så idag handlar det mer sällan om problemet som jag fick när gunnar "fick styra" mitt liv (närvarande eller frånvarande) och mer om sådant som bygger mig till en starkare gladare och friare människa.

För rent ut sagt så var jag slav under gunnars missbruk
Jag kan nog inte säga att det beteende som jag hade var medmissbruk - även om det fanns drag av det med - utan jag fastnade i behovet av att få veta sanningen  så jag fick veta om jag kunde lita på mig själv först och främst. Men samtidigt vill något lita på gunnar så när sanningen var där så litade jag inte på det - och förkastade därför mig själv. Min självbevarelsedrift gjorde dock att jag inte kunde sluta jaga sanningen men samtidigt gjorde det mig till slav under gunnars missbruk/beteende för det var hans beteende som triggade mig till att jaga.

Det är lätt att lägga sig in i de fack som finns redan färdiga men jag hörde inte hemma i dem -
inte fullt ut
så jag behövde få hitta mig själv - även i min "tokighet" - för att kunna komma vidare....

Och idag har jag kommit vidare och skriver eller lägger in mest sådant som bygger eller glädjer mig - eller sådant jag funderar på  i min blogg


Inga kommentarer: