tisdag 16 april 2013

Tre dagar till med kortisonet ...

Jag fick ju kortiston när jag var med min åkomma i ansiktet hos doktorn
och han sa att jag kunde bli lite manisk - så jag fick inte ha läggning till det - men jag vet inte om det jag känner är mani precis för förklaringarna om det är att man känner det som man kan övervinna världen - och det är absolut inte det jag känner.
Jag känner mig hispig på ett sätt men inte på ett possitivt sätt - och om jag hade känt att jag kunde övervinna världen skulle jag inte bromsa mig själv i hur jag skulle ta hand om människor som beter sig konstigt och/eller illa, då skulle jag ju bara häva ur mig det jag har inom mig och skita i om det blir rätt eller fel för jag kan ju övervinna världen.

Men nu är det tisdag - torsdag är sista dagen med detta så jag får stå ut tills dess och hoppas att det blir bättre sedan.

Hm, jag gillar inte mediciner och det här är verkligen en av orsakerna på att jag inte riktigt litar på att man får rätt...eller att det är rätt....har en känsla ibland att det är så lätt att skriva ut medicin så man gör det hellre än att ta hand om kroppen med något naturligt - ge sig tid, en korrigering av kropp och själ, ett gymnastikprogram, massage eller tom någon bra örtte som kan fördriva felet från kroppen.

Jag tror inte på allternativmedicin som är i tablettform men jag tror att det finns växter på vår jord som är till för olika helanden/sjukdomar - vi har bara förkastat dem för det vetenskapliga när det ena inte borde utesluta det andra. Och visst vore det väl en vetenskap att verkligen ta reda på vad som funkar och på vad också. Men människan måste visa att hon klarar sig själv,,,,

Oj, lite tankar en tisdagsmorgon¨
Jag är glad och tacksam att man forskat fram tex antibiotika och vacciner för kolera, tuberkulos och pest etc - men som sagt det ena behöver inte utesluta det andra....

Ska vi starta den här dagen då?

Och tänk på:

Inga kommentarer: