fredag 19 april 2013

Luta dig på Gud min själ...så får du ro...



Just nu kan jag inte säga att jag är tacksam...
Jag är ledsen!
Jag känner mig som en bov - fast jag inte bör...
Allt funkar ju - runt omkring - varför är jag så grinig?

Jag blir inte behandlad schysst - och det liksom under
ytan....
Jag pysslar och fixar (varit lite all-i-allo) - och har gjort
under flera år inom
ett område där jag är frivilligt
Sedan ett år är det nya frivilliga med - och en av dem
är det som liksom kommer ovanifrån mot mig men
ändå så under ytan så andra inte kan se det.

Så i går - när jag gick ditt mycket trött på allt och ledsen -
börjar hon "fjäska" - småprat med mig som hon aldrig gjort.
Vända sig mot mig - som hon heller inte gjort - snarare har
hon vänt sig från mig när jag sagt något och mer eller mindre
fört in på något annat ämne så allt blir förvirrat
(om det inte var hon som startade det som jag komenterat men
då vänt sig till någon annan)

Jag är trött - och det här är något jag har hjärta för - och det gör
att jag funderar på att lämna allt!

Nej, jag är inte tacksam - men inte heller otacksam - bara ledsen!

Inga kommentarer: