söndag 5 januari 2014

Utvilad och nöjd...

...men alls inte med så stor lust att börja jobba igen...
Det blir bra när jag väl är på plats - det vet jag - men nu är jag utvilad och nu skulle det kännas roligt med lite ledighet när jag orkar börja göra lite extra...
Men det kan jag kanske orka ändå ...
...just eftersom jag mår bra och är utvilad?

För hur mycket det rörde runt - så förstörde det inte min frid och förnöjsamheten jag fick före jul.

Sitter i mitt väntrum och väntar på att vara redo för att åka/lyfta...

Gud hjälp mig att se vad jag kan göra för att förändra inom mig
och vad som jag bara kan vänta på dig
Ge mig vishet att förstå skillnaden - och hur jag både arbetar för förändringen men också hur jag gör när jag väntar på dig
Jag vet inte hur man väntar på att någon ska göra något för mig - därför att ingen har gjort det - så har jag väntat har inget hänt
men har jag handlat själv så har det inte alltid blivit rätt - hjälp mig att få det rätt

Inga kommentarer: