fredag 3 januari 2014

Gud är god mot mig......

...just nu...
...och det känns också..

Guds väg är den bästa ...även när den ska ta oss ur något som vi själva ställt till - och på det viset är han ju alltid god....
...men det är inte alltid det känns så....
...men tuktan kan vara god den också bara jag förstår varför jag blir tuktad och att det inte handlar om att jag inte är älskad - utan pga att jag är älskad - som jag får den...

Men just nu är jag glad att jag känner att Gud är god mot mig...

Det är som han inte är här men han har lämnat en present och ett meddelande till mig som talar om att han är god mot mig och älskar mig...
...som när jag skickar en present till mitt barn som jag vet att det behöver....
...barnet vet att jag älskar och bryr mig om det även om jag inte är där....

Så i dag är jag tacksam för att jag känner Guds godhet...
...och hoppas att jag ska komma ihåg det framöver....

Gud ge mig friden att inte bry mig om sådant som jag inte kan göra något åt
Hjälp mig att bry mig där jag bör bry mig och göra det som jag ska göra - varken mer eller mindre
Ge mig visheten att se vilket som är vilket och förmågan att bara göra det som är mitt att göra

Nu när jag skrev ner den här versionen av sinnesrobönen kom jag ihåg att jag igår hörde gunnars hjärta ropa till mitt om hjälp. Men igår sa jag "det är inte min sak att göra du måste ta hand om det själv - du kan be Gud om hjälp men inte mig".
Det var skönt - och jag behöver vara rädd om mig och mitt hjärta ...
Vill gunnar sedan ta sig loss det han är fast i (ville ha hjälp med) så kan han komma och prata med mig men jag är inte hans livboj mer.
Oavsett om det är inbillning att hans hjärta ropade eller inte - så var det skönt att jag tog det beslutet som jag gjorde den här gången.

Inga kommentarer: