lördag 4 januari 2014

Det rör om ...

Idag läste jag att det är en bra idé att skriva ned vad man vill ha av en man och i ett förhållande...och jag tycker att det är dags att gå vidare.
Jag är en bra tjej som är värd en fin man och ett bra förhållande...
Så jag satte mig och skrev ned vad jag ville ha och vad jag önskade mig - samt det som jag tycker är bra egenskaper hos mig själv....
Jag har varit lugn och jag har bearbetat det som hänt länge - och jag börjar känna att jag verkligen vill ha ett förhållande med en bra man....

Det rörde runt inom mig och jag kan inte släppa tanken på att gunnar var den som var rätt. Jag tror inte att det hade varit perfekt men jag tror att vi skulle haft det väldigt bra ihop om han hade vågat gå på de känslor han hade för mig.
Ja, ja nu tänker någon; "vad dum hon är - om han haft känslor för henne hade han inte gjort som han gjorde!" och kanske  du har du rätt men du var inte med när vi träffades.
Rädsla för närhet är inte ovanligt....och hellre någon som man inte har den närheten med än någon som kommer en närmare och närmare - som ser en för det man är inte det man gör...

Jag måste bara skriva ner det jag känner och tänker just nu - för jag vill inte att det ska få snurra runt inom mig längre....men jag kan inte tysta det ....

Väntrummet är fortfarande min plats!
Jag som trodde jag var redo att resa....hm!
Känner mig lite uppgiven just nu....men jag tror ändå att det här är något bra...
lämnar över det till Gud så han får hjälpa mig .....hur ? Jag vet inte...det visar sig....

Inga kommentarer: