söndag 5 januari 2014

Jag vill bara förtydliga...

...jag tror inte att en man är mitt resmål ....men jag tror att jag inte är flygfärdig/resfärdig oavsett vad som är resemålet och det kan vara flera saker i målet samt jag kan komma fram vid olika tillfällen.
Målet är ändå jag själv - att jag ska vara den Gud skapat mig till att vara och göra det han menat mig att göre etc - och så länge det fortfarande rör om och sår öppnas inom mig (pga. gunnar) så är jag inte resfärdig och inte helt mig själv ännu....
Och det spelar ingen roll om jag ska ha en annan man, om gunnar ska komma tillbaka  eller om jag ingen man ska ha alls...jag måste känna mig hel inom mig och inte smärtas av det som varit för att vara jag (dvs hela jag är min - inte i någon annans band).

"hur kan hon ens tänka tanken att gunnar ska komma tillbaka?"
"Varför skulle hon vilja ha honom tillbaka - är hon dum?"

Bara några frågor som jag hör - därför jag har hört dem bakom ryggen på andra som råkat illa ut - men är det rätt så är det rätt och då gör Gud allting nytt...och det är bara dumt att vara stolt (så som högmodig) då för då kan man förlora något väldigt bra...

Psaltaren 37:4-6
Ha din glädje i Herren , han skall ge dig vad ditt hjärta begär.

Överlämna din väg åt Herren , förtrösta på honom, han skall göra det.
Han skall låta din rättfärdighet gå fram som ljuset, din rätt som middagens sken.

Men är det inte rätt så spelar det ingen roll.
Lika så om gunnar själv tvärvägrar och vill fortsätta som han gjort och inte bryta de bojor/band som gjort att han valt som han gjort..


Mycket har lagts på mig och en hel del har tagits ifrån mig - speciellt under min uppväxt men även efter då det ena lagts till det andra - och ska bort eller ska tillbaka innan jag är klar.
Mycket är redan gjort men det finns en del kvar - och bland annat såren efter gunnar ska helas och jag ska ha tagit till mig den lärdom som den situationen kan ge mig....och det är inte att lägga på mig en ny mur eller spela tuff...

Men som sagt resemålet är inte en man - utan att jag ska i mig vara på den plats där jag är menad att vara - och vara den jag är menad att vara...

Inga kommentarer: