söndag 26 januari 2014

Några tunga dagar...

...jag vet inte om jag plockar ur mitt bagage det som ska ur - eller om jag bara tittar på det?
Jag vet inte om jag förstår vad som händer just nu...
Jag vet bara att jag får stanna i mitt väntrum tills Gud säger att jag är redo att åka vidare...

Jag hade en dröm i natt som i princip sa till mig att jag inte kan följa någon annan som följt "instruktionerna" jag måste följa dem själv - även om det är samma instruktioner ord för ord.
Vi tar emot ord olika och därför tolkar vi dem olika så om jag följer någon annans tolkning av instruktionerna så tolkar jag ju deras tolkning och då kommer jag bort från ursprungsinstruktionen mer än om jag läst den själv - och än mer om jag följer någon som följt någon annan ....

Jag tror aldrig jag - för min egen skull - har följt ursprunget därför att jag blev lärd som barn att jag var för dum för att klara eller förstå det....
Så nu måste jag lära mig det!

Något händer och om jag inte släpper det jag får - så kommer jag att växa och bli mer rätt ...

Inga kommentarer: