tisdag 2 juli 2013

En bra dag som går mot sitt slut...

... för mig...
...och i morgon är det onsdag - mitt i veckan - och när den är över är det bara två dagar kvar till helg.

Funderar på en semesterdag innan jag har semester om tre veckor - jag är verkligen trött och i behov av en längre tids ledighet.

Jag avundas inte dem som inte får semester alls.
Ja, inte om de har en fast tjänst här i Sverige - men det finns många som går på timvikariat och kanske inte kan spara i hop sin semesterersättning till en semester därför att de inte får tillräckligt med arbete för att få det att gå ihop.
...och utomlands finns det de som jobbar 7 dagar i veckan för en ynka lön - så fel...

Egentligen så finns det arbete här i Sverige (det är bara att se omkring oss) - men de arbetena är nedstängda för att spara pengar - men varför och hur tror man att man ska kunna "skörda när man inte är villig att så". Vårt land kommer att gå in i hungersnöd om inte politikerna tänker om och börjar göra arbeten (där det finns arbeten att utföra) och se till att folk kommer ut i arbete i stället för i tristess.
Nu menar jag inte att tvinga ut de som är i behov av sjukersättning eller sjukskrivning ska ut i en arbetsmarkan för att få jobb som inte finns för dem...utan människor som kan arbeta och inte får jobb eller som sitter och får socialbidrag på socialbidrag.

Jag ramlar in i tankar som jag inte tänkte när jag började skriva - men nu är de "sagda" i alla fall - och jag stannar där även om jag har många tankar mer om detta...

Inga kommentarer: