lördag 6 juli 2013

Jag vet inte vad som har hänt ...

Jag var i affären och när jag packade varorna fick jag känslan av att gunnar var där och packade med mig - som vi gjort ett antal gånger förut....
men det är inget som hänt och inte något jag sett eller hört - och inte har jag drömt något ändå så är det bara över mig som en flodvåg som smäller in över mig...

Jag är så ledsen för att han inte är med mig här - att han valde att göra mig illa även om (jag vet att; jag vet - hur knäppt det än låter för en utomstående) han var kär i mig.
Att han drev med mig så mycket så han inte hade någon annan utväg än att vända mig ryggen fullständigt för att jag blev omöjlig att ha i hans liv...
men det gör också så ont att han "lätt som en plätt" bara släpper taget och går in i något annat - en gång och två...
Samtidigt vet jag att han inte kan ha ett förhållande med någon som han verkligen tycker om...

Men det gör ont - idag så väldigt - och jag förstår inte varför....

Jag känner mig ändå trygg och har en glädje inombords - men i kväll gör det ont!

Jag kan höra snacket; att hon inte lägger av snart, det finns ju massor med killar där ute - bara att plocka...etc etc

Jag vet att snacket är sådant ute bland folk; jag har hört det hela min uppväxt och hela mitt liv - när andra har haft det jobbigt på liknande (inte samma) sätt...

Jag har försökt att nonchalera känslorna i dag/kväll men de bara exploderade till slut - och jag måste få fram dem för att inte "tappa taget igen"

Arbetet med mig är inte klart - helt tydligt!

2 kommentarer:

Ulla sa...

Anonym sa...

Visst är det konstigt att det bara kan "falla över en" från ingen stans och att tiden går och jag ändå inte är färdig trots att jag känner en sådan frid, glädje och ren lycka för det mesta!?

Tack för din omtanke - den värmer
kram