måndag 1 juli 2013

En dag av lycka men ändå full av sorg...


Det är inte sant - men du fattas mig...
Jag mår bra och jag är tacksam för vad jag har - men du saknas mig.
En ganska lång tid har gått när jag trott att jag inte saknar dig med sorg men idag kom det över mig igen.
Och jag känner att jag måste bearbeta den sorgen ännu en gång - och kanske mera ärligt (eftersom den ändå finns kvar).  Men det som är skönt (och som till viss del förvånar mig) är att jag trots detta har känt en sådan förunderlig lycka med jämna mellanrum så hur mycket sorg som än behöver ut så har den inte lyckats grumla min lycka.

En tanke; "om du kommer ärligt till Gud med vad du än känner, tycker och tänker - i ödmjukhet - så finns han där och vill hjälpa dig att komma till rätta med det som bekymrar dig och gläds med dig när det är bra"

Inga kommentarer: