söndag 28 juli 2013

En missbrukares syn på sig själv när han är ärlig;

Jag läste det här och......kände att jag ville skicka det till gunnar.....
men när jag skulle till att sätta in det i ett mail till honom så bad jag och känslan i mig förvandlades...
"det passar på honom men öppna inte den "lådan" igen...!"¨
Så jag sätter in det här i stället


"Min narcissistiska personlighet gör att jag älskar att skapa illusioner för andra. Jag njuter av att se den bild jag ger av mig själv speglas i andras ögon. Jag njuter av att förföra. Jag njuter av makten jag känner när jag så lätt läser andra, öppnar andra, använder det emot dem till min fördel. Jag njuter av att se min egen spegelbild. Kanske inte bara för att jag är välskapt, men också för att det är mitt enda fysiska bevis på att jag har något som helst värde. Eller, i varje fall det enda bevis jag kan tro på. Allt detta äcklar mig."

Som synes; bearbetning är fortfarande under pågående....

och tanken om att någon ska tycka jag är dum i huvudet - och rädslan för att någon ska tänka så om mig - dyker upp och försöker rycka mig med sig.
Men jag är jag - och jag tar inte kärlek "med en klackspark" ...jag satsade och jag blev alvarligt sårad i det ....det är inte bara att springa ut och "ta något nytt" för mig...
Det läker inte såren...!

I går natt hade jag en hemsk natt med ´hemska drömmar och att jag blev väckt med ryck och skrämsel så gårdagen var tröttsam och jag hade ont i kroppen som om jag hade blåmärken över hela kroppen (efter spända muskler).
Var hemma hela dagen - tog det lugnt men tog ett tag i hemmet lite då och då så jag fick en storstäd av hemmet gjort i alla fall.

Jag är tillfreds med min tillvaro just nu - och inga dumma drömmar, knäppa väckningar med hot eller smärta i kroppen får rubba den känslan.

Att vara till freds är min rättighet som Guds barn!
(Genom allt - även sorg, problem och lidande - har jag rätten att vara tillfreds)

Inga kommentarer: