torsdag 25 juli 2013

Det kom över mig tankar när jag åt frukost...

Och jag förstår att jag fortfarande bearbetar och sorterar det som hände med gunnar;

Jag lämnade mig själv fullständigt för att försöka få kontroll över situationen och inte hamna i den "lätta vågskålen" vad det gällde makten i vår relation...
Men - ju mer jag försökte ju mer gick jag bort från mina egna värderingar och vem jag själv var (och en del av det ska jag inte ha men även det som jag ska ha lämnade jag) och gjorde samt sa saker som inte överensstämmer med vad jag tror på.
Sen försökte jag ta tillbaka mig själv och mina egna värderingar (och i det verkade jag svag - för honom).
Det som är skönt idag är att jag ändå fått tillbaka mig själv - det som är jag (inte de saker som inte var jag utan som jag blivit lärd att vara - av olika anledningar) och jag tror inte jag hade kunnat bli av med skit men ta fram mig själv utan den här persen.
Så genom allt har Gud varit god mot mig - även när jag inte känt det eller sett det när saker hände.

Jag skäms inte längre för mig själv och mitt handlande - det var ett symtom på ett trauma som gunnar med vilja (man leker inte med människors känslor utan att förstå att de kan bli knäckta) orsakade mig - och det är han som ska skämmas!

Jag har inget hat mot honom eller bitterhet
mitt hjärta är fortfarande med honom - och jag vet inte om/hur jag ska kunna få/ta tillbaka det
Men jag mår bra och jag är nöjd med livet så allt är gott ändå...

Inga kommentarer: