söndag 12 maj 2013

Har mitt avslut kommit?

Ett sista fundersamt handlande - där ärlighet var den viktigaste tanken...
En tid av många tankar och känsloprövningar...

Har mitt avslut äntligen kommit?

Där jag inte längre sitter fast i att känna mig misslyckad, fel, elak eller egositisk...
Där jag respekterar mig själv trots att jag satsade på någon som inte vågade satsa på mig och där jag inte handlat "som man borde" eller efter mina egna värderingar och känslor
Där jag kastades omkring som en badboll på ett stormigt hav

Hur skulle en badboll på stormigt hav kunna få fäste?

Bollen har kommit i land...
Och trots allt så bar vattnet mig...

Jag tror på mig själv och det jag upplevt
Jag tror på att Gud har allt i sin hand
Nu behöver jag bara vänta in Guds tid för vad han vill ska komma

Jag känner mig mycket lugn nu!
Jag känner mig nöjd just nu!
Jag känner mig lycklig just nu!
Jag känner mig fri just nu!

Jag ställer frågor och jag talar om hur jag känner mig just nu - jag är inte tvärsäker på att jag är klar men jag har kommit långt
Jag är på vägen och jag tror jag har kommit till en korsning just nu...
Jag tänker inte gå tillbaka till det som var (i mig)
Jag tänker inte välja väg utan Guds ledning
Så jag måste stå stilla - inte låta något/någon få mig att göra något jag inte vill, bör eller ska (för att få bra konsekvenser)

Jo, jag känner mig nöjd och lycklig!

Inga kommentarer: