torsdag 23 maj 2013

Har jag lärt mig något på "resan" med gunnar?

Ja, så här efteråt ser jag att jag också ljög och manipulerade.

Jag gjorde det för att få reda på sanningen visst men lögner och manipulationer är inget annat än vad det är - oavsett varför man gör det.
Det är största orsaken till att jag satt fast - har jag förstått nu.
Förstå mig inte fel nu; känslorna var de samma.
Men jag lät mig själv bli det samma som han var och jag gjorde mig själv till det han ville ha mig till - fast det var det som gjorde att han inte vill ha mig.
Jag blev smutsig som han var smutsig, lögnaktig som han var lögnaktig och manipulativ som han var manipulativ samt undergiven (trots att jag inte är smutsig, lögnaktig, manipulativ eller undergiven i mig själv) - ändå såg jag hans problem och konfronterade honom med det många gånger...
Hur kunde jag bli sådan?
Rädsla, skuld och skam....
Rädsla för att förlora något som jag trodde på, skuld för att jag inte ville förlora det och skam för att jag såg att jag var på väg att förlora det...

Det är inte roligt att se sina fel - eller att erkänna dem ...men....
Jag har erkänt mina fel - och mer och mer känner jag hur det taget släpper...

Inga kommentarer: