fredag 8 februari 2013

Mörker...

Idag har jag sett som med inre ögon att jag går i ett mörke - och det mörkret är kompakt;
jag trevar mig framåt - eller vart jag nu trevar mig
jag snubblar och jag ramlar
jag känner mig fram med händerna - och det är hårt, mjukt, kladdigt, torrt, blött, varmt och kallt
samt olika matrial som mina händer känner
jag försöker använda mig av hörsel och av luktsinne - och inget känns säkert
jag försöker finna något litet ljus i mörkret - men jag finner inget

Ibland tycker jag mig höra en snäll röst som säger "gå hitåt" eller "stanna och vila en stund"
men jag är inte säker på att jag hör den - eller om jag inbillar mig den - men den gör mig lugn (så länge jag klarar av att bara följa den)
ibland hör jag en mer bestämd röst som säger mot den snälla rösten - och då känner jag att jag vill följa den därför den går på erfarenhet och vad som anses vettigt - men det ger frid bara kortvarigt
Sen finns det ytterligare en röst som lockar mig både hit och dit - men som inte ger mig lugn eller frid

Jag går i ett mörker - och har gjort så länge nu - och jag blir lugnare på ett vis men egentligen handlar det bara om att jag gett upp att jag ska få komma ut i ljuset igen.

Jag har prata om dy - eller tjära härsist - men om jag hamnat i sådant så har det varit i mörkret det också - och då var det riktigt hemskt.

Jag vet inte vad jag vill säga med det här inlägget 
ingen förklaring
jag bara såg att jag gått i mörker i flera år nu - och än så ser jag inget ljus...

Inga kommentarer: