tisdag 5 februari 2013

Det är konstigt...

... att jag efter all tid som faktiskt gått nu - utan gunnar i mitt liv - fortfarande kan lockas till att
försöka kolla upp honom och hans förehavande.
Det är inte så att jag vill - visst jag tänker på honom i stort sett varje dag - men det bara kommer som en pil in i mitt tänkande ...
Numer kan jag ju stoppa det - även om det händer att jag "öppnar grinden" innan jag vänder mig om och går åt andra hållet.

Han kröp verkligen "in under mitt skinn" och även skabb som kryper in under skinnet kan ta tid att få bort - och gunnar finns det inget medlel rent medicinskt mot - som tar livet av honom så som det finns mot skabb.

Jag blir så ledsen när jag ser att man ser så enkelsidigt på sk stalkers  - det är inte så att de gör rätt men samtidigt så har de hamnat i kontakt med en manipulativ person som spelar sitt spel "rätt" både framför dem och framför dem som han/hon vill ska tro att det är synd om honom/henne för att stalkern är efter dem så är det inte enbart stalkerns fel

Jag har känt mig som en stalker en tid - även om jag inte har hotat någon eller gett mig på någon annan pga gunnar  - men bara för att jag behövde lära känna sanningen (som jag inte fick - inte ens när han kastade på mig saker som gjorde ont)
Han manipulerar så duktigt - och han får den ena tjejen att tro att den andra inte vill lämna honom i fred - han gjorde det med mig också (till och med gav mig telefonnummret till en av dem) men jag kunde inte se att tjejen gjorde fel (även om hon liksom jag säkert gjorde en del knäppa saker) för felet låg hos honom. Jag tänkte inte ge mig på någon annan tjej för hans skull. Jag har också hört en kvinna i min närhet säga saker till sina väninnor som "hennes" man sagt om en kvinna som jag har sagt till gunnar (det är så ovanligt att det vore otroligt att det finns flera som säger sådant) - och idagläget tror jag säkert att den han "valt" vet om mig och får säkert ta del av det jag sagt eller gjort men det är inte mitt bekymmer - och är hon så dum att hon tror att gunnar är oskyldig är det upp till henne.
Och en dag kommer hon få erfara det också...
Men det kan vara så att hon har övertaget - för många sex/relationsmissbrukare träffar på en sådan också - någon som är mer manipulativ och duktigare på att leka med känslor än dem - och då fastnar de, för under missbruket finns ofta en person som vill bli älskad - som inte kan ta emot när de får det men kämpar för det när de inte får det utan får kämpa med pengar, underkastelse, lydnad etc.

Jag vet inte vilket det är - och jag bryr mig inte heller - men jag vet att gunnar inte tagit tag i sig själv - för tar man tag i sig själv så ber man om äkta och uppriktig förlåtelse och ger tillbaka det man tagit från en annan människa - speciellt om människan vet om det man gjort (annars så skadar man ju mer än man ger)

Idag har jag inte känt mig lockad att ta reda på något om gunnar - men tanken på att jag var nära (innan jag hann med att tänka riktigt också) här om dagen har följt mig dessa dagar
och jag undrar var jag är oskyddad - vad har jag inte bearbetat - var är jag sårbar?
jagmåstetareda på det!,*

TRE bra saker med mig
* jag ser mig inte som felfri
* jag söker efter orsaken och vill ändra dessa fel
* jag slår inte på mig själv för det - vill bara rätta till

Inga kommentarer: