fredag 30 augusti 2013

Det här var jag innan jag träffade gunnar...

Hur reagerar du på smicker?

Gå in och Gilla Krossa Jantelagen ni andra också ---> https://www.facebook.com/KrossaJantelagen - en underbar sida
(från facebook/krossa jantelagen)

...men det förlorade jag ganska så fort när jag ser tillbaka - egentligen var det inte bättre
än hur en misshandlande man beter sig för att knäcka en tjej - även om gunnar inte stannade.
Jag var nog trots allt för stark (för han ville fortsätta träffa mig på sina vilkor) - även om jag var så svag så jag höll på att gå under...

Aldrig mer att någon får tillåtelse att behandla mig så jag förlorar fotfästet igen

Idag såg jag en liten snutt av Cops på tv - och polisen sa en sak till en av de anhållna;
"du agerade på en felaktigt sätt - och vi reagerade på det"
Jag säger att jag reagerade allt för negativt för att jag ska kunna göra det rätt eller ens okej
men det var en reaktion på hur gunnar agerade.
Jag tänker inte dömma mig själv eller slå på mig själv för det längre för - utan hans behandling
så hade det inte skett.
Tyvärr så såg jag att jag fick tendenserna när en annan person betedde sig på ett liknade sätt
(inte så långt gånget för vi har inte något förhållande) och jag stoppade det på en gång.
Jag förlorade kanske en vän(?) på köpet men i så fall får det vara så - jag vill inte bli behandlad
som "utifall inget annat" - inte ens i mindre skala.
Jag vill framför allt inte tappa mig själv för att någon annan är otydlig...

Ja, jag återkommer till detta än - såren är inte läkta så när något får mig att tänka så går jag tillbaka;
det känns som om jag tar bort den gamla omläggningen och tvättar rent för att lägga om igen...
såret blir mindre för varje gång - och det gör mindre och mindre ont....
men omlägget måste tas bort då och då och såret rengöras - annars blir det snart infekterat och visst
finns det en chans att såret läker ihop men med var i - och det är inte någon bra lösning.
En annan liknelse är den att sopa under mattan - till slut så snubblar man på det ...

Allt är gott!
jag är tacksam att jag är jag

Inga kommentarer: