söndag 25 augusti 2013

Jag har förlåtit gunnar

Jag har förlåtit gunnar - ja, egentligen för länge sedan men nu har jag gjort det med allt som är jag - inte bara i tanke och vilja.
Jag säger inte att jag inte kan känna smärta då och då när jag tänker på hur jag blev behandlad - och att jag blev hånad för min kärlek, av den som jag älskade - men jag känner mest bara sorg och ingen bitterhet längre när jag känner det.
Egentligen är det tragiskt - för ingen människa, som mår bra i sig själv, behandlar en annan människa som gunnar gjorde med mig.
Att göra någon annan illa på det sättet - så medvetet - är inte friskt!

Och jag kan inte sluta tycka om den människan som gunnar ( i alla fall som jag tror) är innanför den där sjuka, trasiga människan som behandlade mig som en leksak som ett barn hittat ute och inte har något värde för det.

Ja, det gör ont och jag blir ledsen - och jag har sår som behöver helas och saker att förlåta mig själv för - ett beteende som jag föraktar mig själv för att jag "tillät" mig själv att dras in i...
men det är ändå mest synd om är gunnar...

Inga kommentarer: