söndag 11 augusti 2013

10 år sedan...

Det är tio år sedan första kontakten med gunnar.
Tio år av mitt liv
Medan det är 8 år som han lekt med mig.

Hade jag förstått det när han ville träffas första gången - men jag sa nej så hade jag också sagt åt honom att inte höra av sig mer.
Hade jag förstått det när vårt första avbrott uppstod - hade jag aldrig återupptagit kontakten
och aldrig låtit honom få dra i mig så jag satsade
Hade jag vetat vad jag vet  i dag - hade mitt liv sett annorlunda ut idag för jag hade inte gett gunnar det han ville ha av mig; min kärlek

kanske han ville ge igen för att någon behandlat honom så - jag vet inte men...

Jag var inte värd det - men jag fick det

Jag har det bra i dag och jag känner förnöjsamhet -
 men jag kan inte öppna mig för någon ny man...

Inga kommentarer: