lördag 17 augusti 2013

Anteckningar

Jag har suttit i några dagar - inte i ett streck - och samlat ihop anteckningar som jag gjort från innan gunnar och sedan jag träffat gunnar och allt som varit runt honom.
Jag blir så förvånad för jag har förstått så mycket och jag har tagit sådana beslut - men inget har "landat" i mig så jag har inte kunnat handla efter det.

Jag undrar om jag idag skulle fortsätta att agera lika dant om gunnar hörde av sig - krypa undan för att inte "jaga bort honom"?
Men ändå så var det så att jag "jagade bort" honom också för även om jag "kröp" så "bet jag honom i vaden/hälsenan" också.
Jag var inte bara "snäll" och foglig jag var riktigt odräglig också.
I stället för att bara vara rak och hålla på mig själv - att jag är värd ett bättre behanlande.

Jag är rädd att jag kan hamna i samma sits igen...med gunnar - eller med någon annan.

Är jag verkligen fri idag - eller är det bara vad jag tror för att gunnar inte är i mitt liv just nu?

Jag har insett och jag har förstått - och flera gånger tidigare sagt att jag är fri men ändå fastnat igen så fort han "vevat in mig"...
Det stämmer att jag känt mig som jag satt fast på en krok på ett kastspö och han slängde i mig när han ville och vevade in mig när han kände för det - och jag hade inte en chans att stå emot (var ska fisken ta spjärn i vattnet?)
Men jag tror att jag till slut fick honom att slita loss mig från kroken och kasta i mig - med medföljande skador...men ändå fri...
men om han kastar i sitt kastspö igen - nappar jag då?

2 kommentarer:

Ulla sa...

♥♥♥

Kramar om,,,,

Saida sa...

Tack!
Hoppas du har det bra
kram