torsdag 17 januari 2013

Tänk på vad du säger ...jo, tjena!

Svenskt ordspråk; "Man ska tänka på vad man säger - så man inte säger det man tänker"

Det är så sant - så sant
men
Det ordspråket utgår från att man har allt under kontroll - inte att man tappat den

Det ordspråket är inte kommit ur den smärta det är att förstå och försöka relatera till det
- men ändå inte klara av att ta in det - att den man älskar och verkligen kommit att lita på
varken har respekt eller någon gång ens har sett en som en människa - bara något som
ska tillfredställa dennes drog.
Att man börjar inse - men inte kan förstå det - att man inte har något som helst värde eller
det man ger - och har att ge - betyder skit.

Det orspråket förstår inte smärtan man försöker klara av och göra sig av med - genom att
"inte tänka på vad man säger och därför säger det man tänker"
även om man efteråt önskat att man bara hade "hållt käft"!

Det jag skrivit här är det värst scenariot,  som så ofta krävde att det var sanningen och
tillintetgjorde mig...
Idag är smärtan borta - inget av det som du visade mig hade med mig att göra...
Även det värde du fick av, för och hos mig så du kunde göra mig så illa har släppt...

men det betyder inte att jag på något vis säger annat än att...

Du är värdefull för att du är du
naken, utan pengar, bil, bostad, jobb eller utbildning
Du är inte värde full för att du kan ge eller göra saker för någon
Du är helt enkelt värdefull bara för att du är du!

Tre bra saker med mig själv:
* Kärleksfull
* Vill alltid väl
* Önskar det bästa för alla

Inga kommentarer: