fredag 25 januari 2013

Dröm i natt

jag har haft en dröm i natt där ryggen varit som en stor cementklump och där gunnar flera gånger bett mig om hjälp
Jag vet inte varför ryggen var som den var - eller varför gunnar ville ha hjälp eller varför

Jag kommer bara ihåg dessa saker av drömmen som var lång ändå

Kan det vara så att hans hjärta ropar igen - och att mitt den här gången inte var tillräckligt stängt så det hörde honom?
Jag har ju hört honom förut men för ett tag sedan bestämde jag mig för att stänga mitt hjärta för hans hjärtas rop därför att han valt som han gjort

Det är valet han gör som måste få bestämma - inte det jag trots allt tror på

Så om hjärtat har öppnat sig igen - hur stänger jag det när jag inte vet hur det har öppnats?

Gud ge mig sinnesro - jag lämnar allt till dig

Det som är skönt ändå är att jag faktiskt ler igenom allt - och nu när jag skriver det
drar jag en välmående suck

Något/n försöker lura mig på min frid och mitt välmående - det är så det är

Tre bra saker med mig själv(idag):
* glad
* nöjd
* hoppfull        

 Romarbrevet 8:28

"Vi vet att för dem som älskar Gud samverkar allt till det bästa, för dem som är kallade efter hans beslut.
 "                 

Inga kommentarer: