onsdag 9 januari 2013

Grytan får ta hand om sig själv

Jag har fått tankar om att "röra runt i grytan" på olika sätt i mitt huvud de sista dagarna.
Jag har varit rätt så lugn ändå - men vet inte varför dessa tankar kommer nu.
Det har gått en månad nu sedan jag över huvud taget la energi på gunnars förehavande alls - och tidigare var det sporadiskt.
Jag har skickat honom något vist ord då och då men inte något annat än det jag känt inom mig är rätt att göra - och absolut inget som "knuffar på" för att bli gjort

Jag är nöjd med min tillvaro - och det är viktigare för mig att jag mår bra - få ordning på min rygg, börja träna så smått och förhoppningsvis bli av med de kilon jag gått upp under tiden ryggen hindrade mig från något.

Jag har inte en tanke på gunnar (i mig själv just nu) - tankarna kommer liksom utan att jag fattar att de är hos mig. Men tankarna har ingen makt!

Hur som helst
Onsdag - det ska bli en riktigt bra dag

och gunnar?
han är hans problem inte mitt
Gud får ta hand om honom och allt annat jag inte kan göra något åt - hur mycket jag vill eller hur mycket välmening jag...
Grytan får ta hand om sig själv!

Inga kommentarer: