tisdag 15 januari 2013

Gårdagens inlägg ....

var inte helt unikt i sitt slag
DEt som är unikt är att jag verkligen har känt på detta vis en tid
Jo, det kan hugga till i mig när jag blir påmind om något som sårat mig
men nu släpper jag det
jag låter det inte spinna högre upp - eller ner, hur man nu ser det - utan låter det falla till marken
där kan det få bli trampat på
Det har trampat på mig tillräckligt!

Därför kan jag säga; jag har äntligen fått frid och känner mig fullständigt fri...

Livet har så mycket gott att ge
och även om jag trodde (och fortfarande tror) att gunnar var någonting gott
så valde han att bli någonting som inte var gott (och han drev mig till knäpphetens rand)
och allt annat som finns i mitt liv då?
gunnar är inte värd att jag mister allt gott som finns runt mig!
ingen är värd det!

Så jag är lycklig i dag - och jag kan säga att jag är lycklig för att jag är jag
och jag har lärt känna mig själv ännu bättre den här tiden och jag är ännu gladare att jag är jag
för allt jag gått igenom (förutom gunnar) så kunde jag varit så "tilltrasslad"
Andra har blivit det
jag är glad att jag inte blev så tilltrasslad som jag kunde ha blivit - tacksam!

Jo, jag är lycklig idag!

Tre bra saker med mig:
* lycklig
* tacksam
* överlevare

Inga kommentarer: