måndag 30 september 2013

Låter Gud göra det bättre än vad jag kan...

En situation i livet har inte känts bra...
Jag har tänkt ta till åtgärder för att visa det också...
Men medan jag försökt ta den vägen så har det stoppats; jag har inte nått fram till det jag behövt för att kunna ta till de åtgärder som jag tänkt...
Så nu här på morgonen - och delvis i går vid något som predikanten sa i går i kyrkan - så fick jag tillsägelsen/känslan att låta det vara och lämna situation och person/er till Gud

Det handlar inte om mod - utan att bara lämna i från sig det och inte hävda min rätt - Gud ska strida för mig....
Om jag ska vara ärlig så tror jag också att Gud kan göra det på ett bättre sätt....

Det känns svårt att låta bli att göra något - och jag tror i bland att Gud visar oss en väg att handla också - men den här gången känns det som han vill att jag släpper det...?
Så jag försöker/vill lita på Guds omsorg om mig

Inga kommentarer: