lördag 19 oktober 2013

Allt känns fel..

Alllt, förutom att min sista lilla vän (husdjur) inte mår riktigt bra. är bra.
Jag har en bostad som jag trivs i, mat att äta var dag, säng att sova i, tak över huvudet och kläder som täcker de behov som jag har (kyla eller värme) och säkert en del mer än så.
Jag har vänner som jag tycker om och som tycker om mig.
....men allt känns så fel i tillvaron....
och det har gjort det en tid.
Som sagt allt är bra och jag mår bra (förutom en trötthet som är tung just nu) - men allt känns fel!
Jag är på fel plats!

På ett sätt känns det som jag är i ett sammanhang där jag inte ska vara (då menar jag hela min tillvaro) och ändå så trivs jag på mitt jobb, i mitt hem, med de vänner jag har etc
...och ändå känner jag mig malplacerad....

Jag behöver Guds hjälp att komma rätt!

2 kommentarer:

Jens Gustafssons natur och fotoblogg sa...

Hej!
Hittade din blogg, och har läst lite i dina intressanta inlägg. Hittade lite av mig själv i ditt senaste inlägg här...just detta att inte hitta sin plats i tillvaron ibland, allt är bra runtomkring, men ändå känner man att man är på fel plats...att det finns något mera utöver det, som man inte kan sätta fingret på. Som tur är så har vi ju en högre makt (Gud), som vi kan ha tillit till, och försöka att lämna över det som vi inte rår på till. Jag förstår dig..hur du tänker och känner..jag har själv sett det här från insidan, så jag vet vad jag pratar om...vilket inte är så lätt för en utomstående att förstå alla gånger. Hoppas det kan styrka dig...du är aldrig ensam...glöm inte det.
/Jens

Saida sa...

Hej Jens

Tack för ditt inlägg och de uppmuntrande orden.

Jag önskar dig allt gott och ett fint slut på den här helgen.