fredag 24 oktober 2014

Som jag sa tidigare i bloggen...

livet är inte perfekt men det är gott just nu...

Jag känner mig tillfreds med tillvaron - även om jag fortfarande väntar på vart jag ska ta vägen.
Men jag har - tror jag - lagt ifrån mig allt bagage som jag skulle göra mig av.
Och ...
...jag känner mig lätt och lättad.

Det känns skönt att inte ha något kvar som inte ska vara där...
Jag kan fortfarande känna sorg över gunnar men jag hindras inte av besvikelsen över att ha blivit så lurad.

Jag inser att jag har vuxit - även om det tog tid att komma hit så var det värt det.
Men som sagt det är tråkigt att det stulit så mycket av mitt liv.
Fast det tänker jag inte gå omkring och tycka synd om mig själv för - för jag känner i dag att vad som än har stulit något av mitt liv så har jag lärt mig något och jag har vuxit som person.

Jag är öppnare i dag än jag varit.
Jag är mindre rädd för livet än jag varit.
Och jag har älskat.

Och det jag kan vara glad över är att jag i allt som hänt på vägen hit (inte bara med gunnar) är att jag i allt har varit ärlig (även när jag inte kunde vara ärlig för stunden så var jag det senare).


En av de saker jag lärt mig är att hur ont  det än gör och hur rädd jag än är  måste jag tänka efter innan jag pratar och inte låta smärtan och rädslan få tala, för då blir det bara fel.
Men idag är det ändå något jag inte kan känna ´ånger för för jag har lärt mig.


 
Som sagt livet är gott - om än inte på långa vägar perfekt!

Inga kommentarer: