lördag 9 januari 2016

I går blev jag både förvånad och glad...

Jag började längta efter jobbet!

Det har jag inte gjort på tre år drygt!

Inte ens efter sommarsemestern som varit fyra veckor har jag känt att jag velat till jobbet utan bara tyckt att det varit jobbigt.

Jag har fått lite nytt hopp med en ny ledning, som hörde vad jag sa och inte avfärdade mig, inser jag.

Kan det bli en ny vändning på min arbetsplats nu?
Det är inte bara jag som inte känt att det varit bra - och som blivit sjukskriven pga det - men jag är troligen den enda som känt att jag haft en möjlighet att vara ärlig om varför.

Jag gav det en chans nu när det var ny ledning - och de andra har ju inte haft det tidigare och dessutom har ledningen varit en del av det hela (hur ska man då kunna få någon ordning på det?).

Hur som helst;  Måndag dags att jobba igen!
Shoho! Eller?

Jag går dit i den tanken i alla fall!

2 kommentarer:

Comsi comsa sa...



Det låter ju jätte positivt med en ledning som lyssnar, hoppas detta kommer att skapa glädje i jobbet.... :)

Märkligt att man ens skall behöva säga säga att en bra ledning är den som lyssnar detta borde ju vara en självklarhet....

Kram ♥

Saida sa...

Visst är det märkligt - men tyvärr så har det varit så att ledningen inte velat eller vågat ta tag i saker som man behövt göra och dessutom inte velat ta ansvar för de uppgifter som varit dem ålagda i och med att de tackat ja till sin tjänst.
Nu är den högste borta och en ny har kommit och han har lyssnat och är villig att ta tag i sånt som kan behövas...

Det känns bra - och jag hoppas att känslan är rätt

kram