onsdag 9 juli 2014

Sedan i lördags - i dag onsdag-....

...har jag gått igenom en mindre kris....
Jag har varit med om något som rev upp ett "varigt sår" efter gunnar.
Jag visste inte att jag hade några kvar,  så på det viset var det bra och jag hann i "sista minuten" hindra mig/det att snurra till sig fullständigt.
Jag blev så besviken på mig själv för att jag så lätt föll in i "gamla känslostormar" som höll på att få mig att "tappa bort" mig själv igen.
Samtidigt är jag tacksam för att det hände nu - och på så sätt som det hände - så att jag inte går i flera år till och så händer något i framtiden som gör att det såret rivs upp då - och kanske förstör något.
Ju mer "var" som samlats - och det samlas mer ju mer tid som går över ett tillstängt sår - ju längre tid tar det ju innan man kunnat ta bort det och rengöra såret.
Nu måste jag bara låta bli att pilla i det mer - så det får läka.

Jag började nästan att somna i min väntan - och då var det lätt att något "hoppade på mig".

Ledsen men samtidigt tacksam!

Inga kommentarer: