onsdag 31 december 2014

Vad förväntar sig folk - när de säger något och jag svarar...

...och de bara blir tysta?

Är de inte ärliga - utan försöker manipulera fram någonting som de själv vill ha?
Säger de med andra ord något annat än de menar för att nå dit de önskar?

Med gunnar gjorde jag själv det till slut när jag kände att ha inte var ärlig - visste att ha inte var ärlig - men inte klarade av att säga det rätt ut därför att jag ville att han själv skulle ta steget.

Men om jag är fullständigt ärlig - och ibland så ärlig att man allmänt menar att jag inte borde vara så ärlig - då borde väl inte någon försöka att manipulera mig!!
Eller??

Och sedan bli så sur att man bara är tyst när man inte får det svar man vill ha.
Eller?

Måste bara fundera på det här lite - och sätta ord på de frågor jag känner...

Jag måste åter lämna det till Gud

Gud ge mig ro att inte bry mig om sådant jag inte kan göra något åt
och att se på mig själv om jag gör något fel - och förändra det
för den enda jag kan göra något åt och förändra är mig själv.

Även om man kan ge en liten vink till någon annan - så är det bara den personen själv som kan ändra sig (om han/hon bör göra det).
En förändring hos någon annan får inte bero på att jag är egoistisk och vill ha det som jag vill!

2 kommentarer:

Comsi comsa sa...

*** Gott Nytt År ***

2015

Saida sa...

Allt gott till dig med inför det nya året.