söndag 28 september 2014

En ny vecka har gått förbi och snart är vi inne i oktober...

...men än är det september.

Jag blir mer och mer klar med vad som har hänt - och jag inser att jag har lärt mig mycket och mycket har grävts upp ur mitt undermedvetna pga det som jag kunnat kasserat och lämnat till "något som hände då - men inte hör hemma nu".

Jag kan ju inte få dåliga saker som hänt i mitt liv att inte ha hänt - men med helande av sår genom förlåtelse kan jag låta det vara "borta från mig nu" och endast i den mån att jag behöver se på det och bearbeta det för att släppa det låta det finnas i mina tankar en tid.

Mitt liv är inte deras som gjort mig illa och försökt att hämma och nedvärdera mig.
Gud har skapat mig - och han säger att det var gott.
Allt annat är lögn!

Söndag - och sol

Jag vill njuta av dagen

Psaltaren 100:4-5
Gå in i hans portar med tacksägelse, i hans gårdar med lov. Tacka honom, lova hans namn! Ty Herren är god, hans nåd varar i evighet, hans trofasthet från släkte till släkte

Inga kommentarer: