fredag 20 november 2015

Fredag...




Dags att vila lite - men inte mycket. Helgen är planerad.
Det har varit en vecka med mycket eftertanke och en del
irritation men irritationen är inte värd att lägga energi på
så jag har mer eller mindre lagt den ifrån mig.

Det är lustigt hur det är nu för tiden; folk bryr sig inte om regler
längre. Regler är ju till för en orsak. I bland för skydd, ibland för
att saker ska gå smidigare, ibland för att spara på ett eller annat
sätt m.m. Men regler är inte till "bara för att".
Högerregeln tex är så gott som satt ur funktion - i alla fall i vår stad -
likaså vilket som är cykel- eller gångbanan.
Tröttsamt för det går väldigt trögt när man är ute i stan.

Jag är inte född för någon annans skull - men vi är alla här för
att serva varandra och jag servar gärna men jag blir inte utnyttjad!

Inga kommentarer: