söndag 11 maj 2014

Jag hade klivit ut ur ett skal...

... och höll precis på att förstå hur jag skulle vara utanför det skalet när jag träffade gunnar...
Tyvärr så känner jag att jag har gömt mig bakom ett nytt skal som jag inte känner igen mig själv i alls - och som faktiskt gjort mig -¨på ett sätt -  mer sluten än tidigare, fast jag är öppnare än tidigare.

Det är som om jag stängt in mig innan för ett skal som visar en öppenhet - men som gör att jag själv inte behöver vara där.
Det känns som jag sitter innanför ett fönster och hör någon annan samtala med personen jag har framför mig....

Jag har slutit mig och jag känner - trots att jag inte är sådan i mig själv - att jag bara tänker på mig själv.
Och det får mig att sakna den jag som aldrig tillät att tänka på mig själv.

Jag mår bättre av att bry mig om andra - än att vara så "rädd" att jag bara bryr mig om mig själv.

Då skyddade jag mig själv genom att ge mig själv till andra - nu skyddar jag mig själv genom att distansera mig själv.

Jag väntar fortfarande  - kan inte ta mig vidare ...
Vad är det jag ska göra eller förstå för att få fortsätta?

Inga kommentarer: