måndag 7 april 2014

Jag sätter bara ord...

...på det som jag har fått rensa upp och rengöra...
Jag har äntligen - bildligt talat - slutat rusa runt och metodiskt börjat ordna upp allt.

Det är ganska skönt att få det i ordning och släppa ifrån sig det som inte är mitt att lagra.

De "räkningar" som har lagts hos mig som inte är mina lämnar jag tillbaka och allt "skräp och damm" som jag samlat på mig kastar jag.
Det "sura vinet" tar jag bara slangen och sköljer bort - jag vill inte ens se vad det är - och med det allt som jag har kräkts upp också.

Det börjar bli rent - och det luktar snart fräscht också...

...och ingenting "hänger över mig" längre...
mina "räkningar" har jag betalt - med "ränta" och jag har ingen skuld längre....

Så skönt!

men jag tror efter den här tiden - långa tiden - så behöver jag få rensa och jag rensar ofta med bilder och här skriver jag mina bilder för att göra mig själv begriplig.

Jag har förlorat massor på den här tiden - som jag önskar att jag inte hade - men samtidigt har jag det kvar som var stabilt så egentligen har jag inget förlorat.
Jag har ändå - trots att jag hellre sluppit - vunnit en hel del och det är ändå något att vara tacksam för.

Inga kommentarer: