lördag 22 februari 2014

Tro är tillit...

Tro tänker man inte ut - det bara finns.
Tro är inget man tillverkar - det kommer från Gud.
Tro är inget man förtjänar - det är en gåva från Gud
Tro är inget man väljer - det är ett måste.

Är på andra steget - tillit är svårt

Det här steget kommer att ta tid innan jag kan komma vidare.
Jag har aldrig kunnat lita på någon och allt med gunnar gav min tillit till Gud en rejäl smäll.
Gud vet - och jag lämnar det hos Honom för jag kan inte förändra det av mig själv.

Jag är inte sådan att jag bara säger "Guds vägar är outgrundliga" och rycker på axlarna.
Han säger, i sitt ord, att han vill ha en relation och att vi är hans vänner...


Jag har ytterligare en tanke om tro:
Tro är inte för vissa människor - det är för den ödmjuke som inser att den inte är själv nog

Inga kommentarer: