onsdag 5 februari 2014

Rädslan har gjort att jag inte vågat säga att det som är mitt är mitt...

Jag går mer och mer tillbaka till det som jag en gång har fått - trots att det ser ut som jag har fel.
Jag håller kvar det som är mitt - även om det är stulet.
Även om jag aldrig kommer att få det tillbaka - och tjuven varit så finurlig att han lyckats fixa bort det så det inte ska kunna komma tillbaka.
Det som är mitt är mitt - och även om någon skulle få tag i det och säga att det är hans/hennes så är det faktiskt mitt och glädjen kan inte bli den samma när man har något stulet som om man har något som är ens eget - oavsett om man är avtrubbad och inte längre kan se det.
Avtrubbade människor är ju inte hela - och därför är lyckan inte beständig för dem utan de måste ha mer för att kunna hålla kvar känslan av glädje över det man tagit.

Mitt är mitt även om någon stjäl det!

Inga kommentarer: